Πώς ζουν οι χριστιανοί; Η νέα ζωή της Εκκλησίας (1ο 2ωρο - Α΄ Γυμνασίου)

ΤΙΤΛΟΣ: ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ; Η ΝΕΑ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (1Ο ΔΙΩΡΟ) – Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

1) ΔσρΑ: Ποιο είναι το αληθινό νόημα της ζωής; Πώς το αντιλαμβανόμαστε;

 

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Μια άχρηστη ζωή είναι ένας πρώιμος θάνατος.

Ποιος ξέρει αν η ζωή δεν είναι αυτό που λέμε θάνατο και ο θάνατος αυτό που λέμε ζωή;

Μην κάνεις όνειρα για τη ζωή, αλλά ζήσε τα όνειρά σου.

Να ζεις το παρόν, να ονειρεύεσαι το μέλλον και να μαθαίνεις από το παρελθόν.

Τεχνική ιδεοθύελλας

Τεχνική ανακριτικής καρέκλας – Υποβάλλοντας ερωτήματα για τη ζωή σε έναν θεολόγο και σε έναν επιστήμονα.

 

2) ΔσρΑ:  Ένας βασικός όρος ζωής για τον άνθρωπο είναι η φιλία, η εμπιστοσύνη και η επικοινωνία.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: Μαρίνα Κόντζηλα – Συμβουλευτική Ψυχολόγος ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΗ

«Η φιλία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή ενός ανθρώπου. Ιδιαίτερο ρόλο όμως διαδραματίζει κατά τη διάρκεια της εφηβικής ηλικίας που είναι και η πιο κρίσιμη για τη μετέπειτα πορεία και εξέλιξη ενός ατόμου. Ο ρόλος της φιλίας κατά την περίοδο της εφηβείας είναι καθοριστικός, καθώς συμβάλει στην ανεξαρτητοποίηση του εφήβου από το οικογενειακό περιβάλλον και του παρέχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει τον κόσμο και να βιώσει νέες εμπειρίες.

Τα κριτήρια βάσει των οποίων ένας έφηβος επιλέγει τους φίλους του είναι το να έχουν κοινά ενδιαφέροντα, παρόμοιο στυλ και τρόπο ντυσίματος και χτενίσματος, τις ίδιες προτιμήσεις όσον αφορά στην ψυχαγωγία, συναφείς ανησυχίες, προβληματισμούς και αναζητήσεις, παρόμοιους στόχους και γενικότερα έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας αφού στην εφηβεία τα περισσότερα παιδιά χρησιμοποιούν ιδιαίτερη διάλεκτο που συνήθως δύσκολα γίνεται κατανοητή από τους ενήλικες.

Επειδή ο έφηβος φοβάται την απόρριψη, πολλές φορές ακολουθεί πιστά τον τρόπο δράσης, συμπεριφοράς, εμφάνισης και έκφρασης των συνομηλίκων του. Έτσι όμως κινδυνεύει να ισοπεδώσει τη δική του μοναδική προσωπικότητα, αφού ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, και να αναπτύξει συναισθηματική εξάρτηση από τους φίλους του. Επίσης, εξαιτίας αυτής της μίμησης υποτάσσεται και παραδίνεται στην ομάδα των συνομηλίκων παραβλέποντας τις δικές του πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες».

Με ποια κριτήρια επιλέγω τους φίλους μου;

ΤΕΧΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗΣ: Όταν δέχτηκα απόρριψη σε μια φιλική σχέση …

Όταν απέρριψα μια φιλία … 

 

3) ΔσρΑ: Στην Π. Διαθήκη έχουμε αρκετά παραδείγματα αληθινής φιλίας.  Ένα από αυτά είναι μεταξύ του Δαβίδ και του Ιωνάθαν, γιου του βασιλιά Σαούλ.

 

Η ΦΙΛΙΑ ΔΑΒΙΔ & ΙΩΝΑΘΑΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Ο Δαβίδ βρέθηκε στην αυλή του Σαούλ να παίζει το ψαλτήρι και να τον ψυχαγωγεί. Έγινε πολύ φίλος με τον γιο του βασιλιά, Ιωνάθαν,που αγαπούσε τον Δαβίδ σαν τον εαυτό του. Έβγαλε μάλιστα τον  μανδύα που φορούσε και του τον έδωσε. Επίσης του έδωσε την πανοπλία, το ξίφος, το τόξο και τη ζώνη του. Ο Δαβίδ, καθώς ήταν έξυπνος και γενναίος, έφερνε σε πέρας με επιτυχία οποιαδήποτε αποστολή του ανέθετε ο Σαούλ. Έτσι, τον όρισε αρχηγό του στρατού του...Με τον καιρό έγινε τόσο αγαπητός στον λαό, ώστε οι άνθρωποι να τραγουδούν στους δρόμους:«Ο Σαούλ νίκησε χιλιάδες, μα ο Δαβίδ νίκησε μυριάδες!».Όλα αυτά έκαναν τον Σαούλ να αισθανθεί ζήλια και μίσος κατά του Δαβίδ. Αρκετές φορές προσπάθησε να τον εξοντώσει. Ο Δαβίδ όμως σώθηκε χάρη στη βοήθεια του Θεού και του αδελφικού του φίλου Ιωνάθαν, ο οποίος προστάτευε τον φίλο του από τον φθόνο του πατέρα του. Για να γλιτώσει ο Δαβίδ δραπέτευσε, κρύφτηκε στα βουνά και έζησε ανάμεσα στους Φιλισταίους. Παρ' όλα αυτά, όταν ο Σαούλ κι οι γιοι του σκοτώθηκαν σε κάποια μάχη, ο Δαβίδ λυπήθηκε βαθύτατα. Μετά επέστρεψε στη χώρα και αναγνωρίστηκε βασιλιάς.

Ερώτηση κατανόησης

Τεχνική imagineif

Τεχνική μανδύα

 

4) ΔσρΑ: Οι Ισραηλίτες λοιπόν, μετά την εγκατάστασή τους στη Χαναάν, βάσισαν και οργάνωσαν την καθημερινή τους ζωή πάνω στο Νόμο του Θεού. Γι' αυτό έχει σημασία να γνωρίσουμε μερικές χαρακτηριστικέςδιατάξειςτου.

 

ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ – ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Μην κρατάς πικρία στην καρδιά σου για τον άλλο. Εξηγήσου μαζί του ανοιχτά, για να μη σε βαραίνει τίποτα.

Μην είσαι εκδικητικός και μνησίκακος απέναντι στους άλλους, αλλά ν' αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου.

Μη διαδίδεις φήμες ψεύτικες.

Να μην ακολουθείς τους πολλούς στο κακό.

Δεν πρέπει να καταπιέζετε ξένο, ούτε να τον εκμεταλλεύεστε, γιατί κι εσείς ήσασταν κάποτε ξένοι στην Αίγυπτο.

Όταν δανείζεις χρήματα σε ένα φτωχό συμπολίτη σου, μην του φέρεσαι όπως οι άλλοι δανειστές. Μην του ζητάς τόκο.

Δεν πρέπει να καταπιέζετε ξένο, ούτε να τον εκμεταλλεύεστε, γιατί κι εσείς ήσασταν κάποτε ξένοι στην Αίγυπτο.

Τεχνική ρόλος στον τοίχο

Τεχνική ιδεοθύελλας

 

5) Τεχνική Artful Thinking: Ποια σχέση έχει η εικόνα με τη διδακτική ενότητα;

 

ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ, Άγγελος  ποδηλάτης ΤΙ ΒΛΕΠΩ; ΤΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ; ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ;
 aggelospodhlaths  

 

6) Εκφράζοντας το σήμερα: Ζει ο άνθρωπος μόνο με ψωμί; Είναι η ζωή ατομική πορεία ή σχέση; Είναι η φύση ιδιοκτησία μας;

 

7) ΑΣΚΗΣΗ: Κατασκευή κολλάζ με εικόνες που δείχνουν τη χαρά της ζωής.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ 2ΟΥ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ