Οι Τεχνολογίες ως παράγοντας επηρεασμού του ρόλου του θεολόγου στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών

Βασιλική Μητροπούλου* *Αναπλ. Καθηγήτρια, Τμ.Θεολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Βιβλιογραφική αναφορά / Reference: Μητροπούλου, Β. (2020). Οι Τεχνολογίες ως παράγοντας επηρεασμού του ρόλου του θεολόγου στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση /Greek Journal of Religious Education, 3(1), 147-152.

booksm2020i

1. Εισαγωγή Η εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση κατά τα τελευταία χρόνια αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός. Kορύφωση η πρόσφατη επιδημία του ιού COVID-19, που επέβαλε, και στον χώρο της εκπαίδευσης, το κλείσιμο των σχολείων σε όλη την υφήλιο, και επέφερε δραματικές αλλαγές στο χώρο της. Μια από αυτές ήταν η επιβολή στη διδασκαλία όλων των βαθμίδων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση των εκπαιδευτικών ψηφιακών πλατφορμών, η χρήση των οποίων ήδη είχε αρχίσει να επεκτείνεται με ασύγχρονες πλατφόρμες όπως η e-me του ψηφιακού σχολείου (https://dschool.edu.gr/menoumespiti/assets/ LetsStartWith_eme_StepByStep_Guidelines4Studentsv1.0-Mar2020.pdf) (Li, 2020) Ταυτόχρονα, ανέδειξε και τα προβλήματα που επέφερε η αναγκαστική επιβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: την άνιση πρόσβαση των μαθητών/τριών στην τεχνολογία και στις υπηρεσίες του διαδικτύου κατηγοριοποιώντας τους σε μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων (τόσο μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού διαφόρων χωρών, όσο και εντός της ίδιας χώρας). 2. Ο ρόλος του θεολόγου εκπαιδευτικού με τη χρήση των ΤΠΕ1 Η ενσωμάτωση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία επηρεάζει τη μέθοδο και τις προσεγγίσεις της. Ο εκπαιδευτικός αναδεικνύεται στον παράγοντα που θα διαδραματίσει τον κύριο ρόλο για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των τεχνολογιών στη διδακτική πρακτική ενώ ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι μέρος του ρόλου του αναλαμβάνει ο υπολογιστής (Ντρενογιάννη, 2000, 229).....

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΘΕ ΕΔΩ