ΚΑΙΡΟΣ: Πώς ξεκίνησαν όλα ή πώς τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση. Μια ιστορία σαν παραμύθι…

DEC
9

Χριστόφορος Γ. Παπασωτηρόπουλος* *Θεολόγος Βιβλιογραφική αναφορά / Reference: Παπασωτηρόπουλος, Χ.Γ. (2020). 

ΚΑΙΡΟΣ: Πώς ξεκίνησαν όλα ή πώς τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση. Μια ιστορία σαν παραμύθι… Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση /Greek Journal of Religious Education, 3(1), 110-115.

 
 

σε όσες και όσους μαζί ξεκινήσαμε 

Το 2008 οι αντιφατικές εγκύκλιοι Στυλιανίδη για τις απαλλαγές των μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών, αποτέλεσαν την αφορμή για να τεθούν ξανά σε συζήτηση ο χαρακτήρας του μαθήματος, οι προοπτικές του, οι δυνατότητές του και τα προβληματικά του σημεία. Για άλλη μια φορά η συζήτηση αυτή συνδέθηκε με ιδεολογήματα και ιδεοληψίες, φανατισμούς, ακρότητες, απειλές, από χώρους εκκλησιαστικούς, παραεκκλησιαστικούς, πολιτικούς, κομματικούς. Ήταν σαν το μάθημα των Θρησκευτικών να φορτωνόταν επάνω του όλη την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και να εμφανίζονταν στο προσκήνιο όλες οι αντιφάσεις της κοινωνίας που για πολλές δεκαετίες κρύβονταν κάτω από το χαλί.

Την ίδια περίοδο, έχει ήδη ξεκινήσει να γίνεται κανονικότητα η μετακίνηση των θεολόγων (χωρίς δυστυχώς να είναι ούτε οι πρώτοι, ούτε οι μόνοι) σε δύο και τρία σχολεία της περιφέρειας για να συμπληρώσουν το ωράριο τους, με ό,τι αυτό σήμαινε για τις συνθήκες εργασίας, την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, την ανταπόκριση σε ένα ήδη βεβαρυμμένο και απαιτητικό σχολικό περιβάλλον. Η κανονικότητα αυτή ήταν ενδεικτικής σημασίας για το που οδηγείται η δημόσια εκπαίδευση και πώς σταδιακά αποδομείται η θεμελιώδης σημασία της. Για όσους παρακολουθούσαν από κοντά τις συζητήσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση από τη δεκαετία του ΄80 (περιοδικό Σύναξη, Ένωση Θεολόγων Βορείου Ελλάδος, κίνηση Δ. Παπαϊωάννου κ.ά.), καταλάβαιναν ότι πλησίαζε ο καιρός όπου όλες οι δυνάμεις του θεολογικού κόσμου, ήταν αναγκαίο να βρουν έναν τρόπο να συντονιστούν, να αποκτήσουν μια κοινή στέγη που θα τους εκφράζει συλλογικά και θα υπάρχει σε σχέση και σε αναφορά με αυτόν που δέχεται πρώτος/-η τη μεγαλύτερη πίεση (άλλοτε καλόπιστη, άλλοτε όχι) από τους μαθητές, τους γονείς, τους συναδέλφους: τον/την θεολόγο του σχολείου.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΘΕ ΕΔΩ