Οργανωτικά για τα Φύλλα Εργασίας και το Υλικό των Μαθητών - Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

  • ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ

Ο κάθε μαθητής χρειάζεται ένα φάκελο μαθήματος (ντοσιέ) όπου θα συγκεντρώνει το υλικό του. Τι μπορεί να είναι αυτό το υλικό;

1.  Τα Φύλλα Εργασίας που θα παίρνει σε κάθε διδασκαλία

2.  Άλλο φωτοτυπημένο υλικό που θα τους δίνει ο δάσκαλος, υλικό που χρησιμοποιούν στις ομαδικές εργασίες ή υλικό που βρίσκουν οι ίδιοι

3.  Οι εργασίες και τα κείμενα που εκπονούν οι ίδιοι ή με τους συνεργάτες τους

4.  Φύλλα αξιολόγησης που θα συμπληρώνουν στη διάρκεια της χρονιάς

Καλό είναι να προβλεφθεί να εφοδιαστούν με διαφάνειες όπου να μπαίνουν ξεχωριστά τα ΦΕ κάθε ενότητας, καθώς και το όποιο άλλο υλικό.

  • ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΥΜΕ

Τα Φύλλα Εργασίας (ΦΕ) μπορούν να συμπεριλαμβάνουν:

ü  Τα κείμενα, οι πηγές ή άλλο υλικό (εικόνα, σκίτσο, φωτογραφία, χάρτης, στίχοι τραγουδιών κ.ά.) που επεξεργαζόμαστε στη διάρκεια του μαθήματος

ü  Το πληροφοριακό ή αφηγηματικό υλικό που ο δάσκαλος παρέχει στην τάξη και που οι μαθητές θα δουλέψουν τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι

ü  Τα ζητήματα των εργασιών που οι μαθητές εκπονούν στην τάξη

ü  Τα ζητήματα των εργασιών που αναλαμβάνουν για το σπίτι

Στα ΦΕ χρειάζεται να είναι ξεκάθαρα:

ü  Η θεματική ενότητα και τα βασικά θέματα που οι μαθητές θα επεξεργαστούν (τίτλος, υπότιτλος, αρίθμηση)

ü  Η διαφοροποίηση των κειμένων που θα χρησιμοποιήσουν στη δουλειά τους, καθώς αυτά μπορεί να είναι: α) πληροφοριακό υλικό που χρειάζεται για την προσέγγιση του θέματος και που το προετοιμάζει ο δάσκαλος, δημιουργώντας κείμενα ευσύνοπτα και κατάλληλα για το επίπεδο της τάξης του, β) πηγές (βιβλικές, πατερικές ή άλλες) που παρατίθενται αυτούσιες και μεταφρασμένες, γ) λογοτεχνικό, δ) δημοσιογραφικό, στατιστικές κ.ά. Έχει εξαιρετική σημασία να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το είδος και τη διαφορετικότητα των κειμένων που επεξεργάζονται και κατά συνέπεια το είδος των πληροφοριών, νοημάτων, ιδεών που θα προσλάβουν απ’ αυτά.

ü  Το είδος εργασίας που έχει επιλεγεί, έτσι ώστε οι μαθητές σιγά σιγά να κατανοήσουν τη σημασία των βημάτων στις προσεγγίσεις των ζητημάτων και τις μεθόδους εργασίας. Ας χρησιμοποιήσουμε λ.χ. τα ρήματα «σκεφτείτε, συζητήστε, μοιραστείτε» αν δουλεύουμε μια TPS ή τα  «αντιλαμβάνομαι, γνωρίζω, φροντίζω» για τη σχετική τεχνική του ARTFULTHINKING.